ZWROTY
- Konsument (nabywca dokonujący zakupu niezwiązanego z działalnością gospodarczą lub zawodową), zgodnie z brzmieniem art. 27 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z dnia 24 czerwca 2014 r., poz. 827 ze zm.), ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia dodatkowych kosztów, poza określonymi w Ustawie.
- Bieg terminu 14 dni określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy na piśmie stosowne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy (Formularz Odstąpienia od umowy – dostępny poniżej). Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy wraz z Produktem przed upływem terminu.
- Koszty zwrotu towaru ponosi Klient. Sprzedawca nie przyjmuje zwrotów przesyłanych „za pobraniem”.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Klient otrzymuje zwrot zapłaconej ceny oraz najtańszego, zaproponowanego przez Sprzedawcę, sposobu wysłania towaru do Klienta.
- Zwrot ceny następuje na wskazany przez Klienta rachunek bankowy, w ciągu 14 dni, liczonych od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania się ze zwrotem ceny do chwili otrzymania towaru z powrotem.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona na wskazany w formularzu zwrotu rachunek Konsumenta.
- Sprzedawca może rozliczyć należność, w innym zakupionym Produkcie, po wcześniejszym uzgodnieniu z Konsumentem.
- Sprzedawca niezwłocznie wystawia dokument korygujący, który Konsument zobowiązany jest podpisać i odesłać Sprzedawcy.
8. Zgodnie z art.38 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z dnia 24 czerwca 2014 r., poz. 827 ze zm.) Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. kolczyki urzędowe)
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
Zwracany produkt Klient dostarcza do sklepu KOWET na adres:
Kowet Sępólno Krajeńskie
ul. Przemysłowa 2
89-400 Sępólno Krajeńskie
Pobierz formularz odstąpienia od umowy
REKLAMACJE
- W przypadku wad towaru Klient ma prawo do złożenia reklamacji. Aby to zrobić, należy wypełnić formularz reklamacyjny i przesłać go elektronicznie lub na piśmie na adres Sprzedawcy z dopiskiem „Reklamacja".
- Jeśli towar został uszkodzony mechanicznie podczas transportu, Kupujący musi dołączyć skan formularza reklamacji/szkody, wypełniony i podpisany w obecności przedstawiciela firmy kurierskiej, który dostarczył przesyłkę.
- Reklamację można zgłosić, wypełniając formularz reklamacyjny i dostarczając go wraz z reklamowanym towarem oraz dopiskiem „Reklamacja ” na adres Sprzedawcy.
- Towar powinien być odpowiednio zabezpieczony na czas transportu i dołączony do niego dowód zakupu (paragon, faktura VAT, wyciąg z rachunku bankowego)."
- Sprzedawca rozpatruje reklamację w ciągu 14 dni od otrzymania poprawnie złożonej reklamacji. Termin ten liczy się od momentu dostarczenia przez Kupującego uszkodzonego towaru na wskazany adres. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, Sprzedawca odeśle towar Klientowi wraz z pisemnym uzasadnieniem odmowy.
- W razie uwzględnienia przez Sprzedawcę reklamacji, dotyczącej wady towaru, Sprzedawca, według wyboru Klienta, nieodpłatnie naprawi towar lub dostarczy nowy niewadliwy egzemplarz towaru.
- Jeżeli naprawa lub wymiana towaru na nowy nie jest możliwa, Sprzedawca obniży jego cenę lub zwróci Klientowi całą zapłaconą kwotę. W przypadku uznania reklamacji, Klientowi przysługuje zwrot kosztów poniesionych na dostarczenie reklamowanego towaru.
- Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Reklamowany produkt Klient dostarcza do sklepu KOWET na adres:
Kowet Sępólno Krajeńskie
ul. Przemysłowa 2
89-400 Sępólno Krajeńskie
adres e-mail: sklep@kowet.pl